פעילויות עם דור בן השנתיים

'גיל שנתיים הנורא' כמו שמתארים אותו , לא נראה כל כך נורא כשזה כבר ילד רביעי. הניסיון מלמד שההתנהגות המאפיינת את הגיל חשובה עד מאוד להתפתחות והיא חלק בלתי נפרד מהתבגרות הפעוט. כשמבינים זאת הכל מתגמד ולומדים להנות מהתקופה המיוחדת הזו שבה התינוק כבר אינו תינוק, אלא ילד/פעוט שיש לו רצונות משלו.

המשחקים השתדרגו ועלו רמה יחד עם התבגרותו של דור. המשחק במכוניות נשאר עדיין המשחק המועדף, אך נוספו גם משחקים חדשים!


1. משחק המגנטים "כלי תחבורה" שקיבל מהדודים הנפלאים שלו.

משחק המורכב מפאזלים של שני חלקים שניתן למגנט אותם למקרר. זה מעסיק אותו מאוד ומאתגר אותו בגלל נקודת החיבור בין שני החלקים ובגלל כמות כלי התחבורה.






2. תהליך הגמילה מניסיוננו לוקח זמן ומתחיל בלמידה מקדימה שכוללת קריאת ספרים בנושא, צפייה בסרטים ושיח. אנחנו עדיין לא מתכננים לגמול אותו אך התחלנו את תהליך הלמידה בגלל שדור הראה סימנים של הבנה.
בתחילת השבוע דור חגג יום הולדת עם חבריו בגן ומכיוון שהוא אוהב גם מיקי מאוס, הכנתי לו עוגת מיקי מאוס וערכת מיקי מאוס לחבריו שכוללת עוגיות ולוח גמילה מנויילן.
לוח הגמילה בנוי מעננים ובכל פעם שהפעוט יצליח, ניתן לסמן בתוך הענן בטוש מחיק (אם רוצים שהלוח יהיה רב פעמי)  או לחילופין, להדביק מדבקה.




3. התחלנו לעבוד עם חוברות למידה שמשלבות מדבקות. השתמשתי בהן עם יוני ומיה וגם הם נהנו מהן מאוד כשהיו בגילו.
יש מגוון חוברות המותאמות לגילאי שנתיים ומעלה וזו החוברת השנייה שדורי מתנסה בה.


4. גדול -בינוני -קטן
המושגים 'גדול' ו 'קטן' כבר מוכרים לדור והוא משתמש בהם בשיח היומיומי ומבין את משמעותם. עתה הגיע הזמן להוסיף מושג חדש: 'בינוני'.
אני משתמשת בזה כשאני משווה בין מכוניות המשחק של דור ועתה גם באמצעות משחק פאזל ששימש בעבר את יהונתן ומיה.



5. המשחק הבא מוכר וודאי לרובכם. המטרה שלי היתה לעבוד על מוטוריקה עדינה, להתחיל ליצור צורות ולמיין את הצבעים.




 6. אנחנו משתדלים אחת לשבוע במידה וכולם בריאים, לצאת לטייל במרחבים מכיוון שזה עושה טוב לכולנו. דורי אוהב לפגוש את בני הדודים המקסימים שלו ולטייל/לשחק איתם.




7. דורי אוהב לשחק עם הפלאפון ולצלם את עצמו.


8. הגינה תמיד היתה אהובה עליו וכשאני גורפת עלים הוא ניגש לעזור בגינה ולאסוף אותם לתוך הדלי. אחרי שמסיים מוציא אותם בחזרה (:


9. דורי אוהב שמקריאים לו סיפור ואוהב לספר מה מופיע באיורים.

10. משחק אהוב נוסף - התאמת צבעים והתאמה בין חפץ לצל שלו.









אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה