מה התחביב שלך?

"תחביבים הם אבן יסוד באישיות שלנו; יותר מכך, בכוחם לשאת אותנו אל הקיום הילדותי הטהור, שבו הזמן לא משחק תפקיד, הדאגות נמוגות וחדוות העשייה בוערת בעצמותינו"
(ד"ר אלכס פרסטון, סופר ועיתונאי למחייתו וצפר בשעות הפנאי)







החלטתי לקיים שיעור בנושא "התחביב" כדי להכיר באופן מעמיק יותר את התלמידים שלי ויותר מכך, לעזור להם להכיר את עצמם ולתת לתחביב לגיטימציה שכן בתפיסתי יש קשר בין הדרך שבה אנו בוחרים להעביר את הזמן הפנוי לבין הגדרת הזהות שלנו.



העיסוק בתחביב מסוים יכול לעודד למידה של תחומי ידע חדשים ולפתח מיומנות ברמה גבוה. בהתאם לכך, התחביב יכול לתרום להתפתחות הקוגניטיבית והמוטורית של האדם.

משום שהתחביב יכול להשפיע באופן חיובי על מצב הרוח הוא יכול לשמש גם כטיפול עצמי או כתרפיה. בהתאם לכך קיימות דרכי טיפול רגשיות רבות המבוססות על פעילויות בעלות אופי של תחביב. למשל: טיפול באמנות, טיפול במשחק, טיפול בדרמה, טיפול במוזיקה, טיפול בתנועה, תרפיה בטבע ועוד.

התחביב מאפשר לילד ליצר מקום מבטחים, אליו הוא יכול לגשת בכל זמן פנוי ולהרגיש בו "בבית". מפעם לפעם מיומנותו גדלה ואיתה גם תחושת ההצלחה וההתלהבות.



התחלנו בחיפוש המושג "תחביב" במילון, העלנו מגוון רחב של תחביבים שאנו מכירים,  המשכנו בכתיבה על הנושא ויצרנו מאגר תחביבים לשם השראה!





להדפסה לחצו כאן 
ולמבוגרים יותר, הנה פוסט מעניין על 51 תחביבים זולים 






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה