מילות שאלה




















הכל התחיל במפה
או אולי ב3 מפות שונות
וברצון לעודד את ילדיי לשאול שאלות,
לעורר את סקרנותם,
להעשיר את עולמם
ואת שפתם
להזכיר להם שהידע הוא אינסופי
ושהוא משתנה באופן תדיר בעקבות תגליות ומחקרים חדשים.

"הדבר הכי חשוב, הוא לעולם לא להפסיק לשאול שאלות." אלברט איינשטיין



אז הכנתי שתי קוביות ועל כל אחת מהפאות כתבתי מילת שאלה,
הנחתי את המפות על גבי השולחן וביקשתי שיטילו אחת הקוביות ויחברו שאלה (עם מילת השאלה שיצאה), על איזו מפה שיבחרו.

נשאלו שאלות מדהימות שפתחו עבורם צוהר לידע חדש. שאלות שדרשו מאתנו ללמוד נושאים חדשים ולשים לב לפרטים ולאמצעים חוץ טקסטואליים שלימדו אותנו כל כך הרבה.

יהונתן רצה להמשיך ולהמשיך וביקשתי שיבחר ספר מועדף,
הוא בחר ב"קמע", הטיל קוביות ושאל שאלות על הכריכה ועל התוכן ובהמשך גם השיב עליהן, תוך שהוא נזכר בתכני סדרת הספרים שהוא כל כך אוהב.
אח"כ אפילו לקח תמונה של המשפחה (ללא דור .. התמונה כבר ישנה (:  ), הטיל קוביות ושאל גם עליה.
לאט לאט התמכרנו כולנו ועתה זה יהפך לחלק משגרת ארוחת הערב ומהקראת סיפור.

מקווה שגם אתן מרגישות את הפוטנציאל שבקוביות הפשוטות הללו!

להדפסה לחצו כאן



















ובכיתה, מה אפשר לעשות?

הלמידה באמצעות הקוביות מתאימה לעבודה ביחיד/ בזוגות/ בקבוצה ובמליאה.

1. ניתן להכין קופסה ובתוכה חפץ או דבר מה כלשהו ולבקש מהילדים לשאול שאלות בעידוד הקובייה וע"י כך לנחש מה יש בתוכה.

2. ניתן לבקש שיחברו שאלות על משפטים שתחלקו לתלמידים. זוהי מטלה שמתאימה למליאה ולפרטני ברמת קושי קלה.

3. ניתן להתחיל נושא חדש בהטלת הקוביות ולאפשר לתלמידים לשאול שאלות על הנושא, דבר שיעמיק את סקרנותם ומעורבותם ויוביל ללמידה מעמיקה ומשמעותית.

4. ניתן ללמד קטעי מידע בנושא רלוונטי עבורכן ולבקש מהתלמידים לחבר שאלות בעצמם עפ"י רמת הקושי שתבחרו. ניתן גם לאפשר להם לעבוד בזוגות כאשר הם מחברים שאלות עבור בן הזוג והוא עבורם. יהיה עליהם להשיב ולתת לבן הזוג לבדוק את התשובות.

ועוד ועוד..

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה