מתנת סוף שנה לתלמידים


הנה מסתיימת לה שנה גדושה ביצירות, הגשמת יעדים, שאיפות חדשות, הבנה וידע רב..
מאחלת לתלמידים, להורים ולקוראים שלי
קיץ צונן!

דולפינים

איך אפשר ללמוד על בעלי חיים ימיים מבלי ללמוד על הדולפינים??

כמו תמיד התחלנו מספרי מידע, תמונות, בריינפופ, טקס מידעי והמשכנו לכתיבה...





 

צללתי במעמקי האוקיינוס וראיתי..

להקת דאוניים


רוצים לראות אותם עפים? לחצו כאן

כיצד הדגים נושמים במים?

אי אפשר ללמוד על דגים מבלי להבין כיצד הם נושמים במים ..



דג הזיקית

במסגרת חודש בעלי חיים ימיים למדנו גם על דג הזיקית, דג ענק מחליף צבעים שחי באוקיינוס השקט.

התחלנו ב טקסט מידעי לימודי ,
ענינו על שאלות ברמות חשיבה שונות
והמשכנו בכתיבה


פינגווינים

כחלק מלמידה על בעלי חיים ימיים בחרתי ללמד את הילדים גם על פינגווינים למרות שאינם בעלי חיים ימיים. הם יצורי יבשה ופעילותם העיקרית במים היא חיפוש מזון. הפינגווינים ניזונים מדגים ומסרטנים. הם תלויים באוויר האטמוספירי לנשימה ובצלילתם במים הם אוטמים את נחיריהם ומשתמשים במלאי האוויר המצוי בריאותיהם עד אשר אוזל החמצן כמעט כליל ואז שבים אל פני המים כדי לשאוף אוויר מחדש.

לומדים חשבון עם בע"ח ימיים

חוברות מתנה לסיום חודש בנושא בעלי חיים ימיים


כפי שסיפרתי, צירים מוקדמים הגיעו ושינו את התוכניות שלי בנוגע לסיום שנת הלימודים. התכנון המקדים היה שמסיבת הסיום תסכם את הנושא האחרון שנלמד (בעלי חיים ימיים) ושהיא תתרחש מתחת לפני הים במקום בו בעלי החיים הימיים שולטים, עם היופי הרב, הצבעוניות, השלווה המופתית והדרמות הכי נפלאות.
הכנתי סקיצות נפלאות לתפאורה שהיתה אמורה להיות שכללה הכנת אלמוגים, שושונות ים, אצות, תערוכת בעלי חיים ימיים של כל אחד מהילדים בכיתה, תחפושות מגוונות (בשיתוף פעולה עם ההורים שרובם כבר נעשו עוד לפני היציאה לשמירת הריון) שולחנות מעוטרים וחוברות המאגדות את הנעשה בחודש האחרון.

אז אמנם לא יכולתי להיות שם וליצור את המגוון הרחב אך לפחות הכנתי את החוברות הנפלאות עם תוצרי הילדים. זוהי תמצית קטנה מהדברים שעשינו יחד בשנתיים האחרונות.

מדוזות

במסגרת חודש בעלי חיים ימיים  למדנו גם על מזודות.

סוסוני ים


במסגרת חודש בנושא בעלי חיים ימיים למדנו על סוסוני ים. בעל חיים אקזוטי שראשו מזכיר את ראשו של הסוס במשחק השחמט, גופו משוריין ומתפתל וצורת הרבייה המיוחדת לו הופכת את הדג הזה לאחד מבעלי החיים הפנטסטיים.

בנוסף לעבודת החקר שהכינו בנות מכיתתי, הילדים קיבלו טקסט מידעי על סוסון הים ומגוון ספרי מידע על בעלי חיים ימיים וביניהם סוסוני ים.

לומדים על בעלי חיים ימיים.

את החודש האחרון לשנת הלימודים פיניתי ללמידה משמעותית ומרחיבה אופקים. התלמידים סיימו את החומר הלימודי והתאפשר לי להעשיר את עולמם בידע, חקר ולמידה מעמיקה.
כשהתחלתי לבנות את החודש חיפשתי תחום שיעניין את כולם, תחום חוצה גבולות - בעלי חיים ימיים.
פתחנו בלמידה על כדור הארץ, הכרנו את היבשות השונות ואת היווצרותן. המשכנו לאוקיינוסים ולהבדל בין האוקיינוס לים. ומשם בחרתי עבור כל זוג תלמידים בע"ח ימי.
בעלי החיים הימיים שלמדנו עליהם: סרטנים, סוסוני ים, כלבי ים, לוויתנים, תמנונים, דאוניים, מדוזות, כוכבי ים, צלופחים, חתולי ים, כרישים, צבי ים, דולפינים, שושנות ים ואלמוגים.
כל זוג תלמידים חקר את בע"ח שקיבל באמצעות האינטרנט, אנציקלופדיה וספרים רבים בנושא. תהליך החקר נערך במשך שבועיים ובסיומו יהיה עליהם להגיש מצגת ולהציג בה את הנושא בפני הכיתה על מנת להפוך את הידע שצברו נגיש לכל התלמידים. (אני מעודדת למידת עמיתים).

את הנושא כולו נסיים במסיבת סיום שתתרחש אי שם בקרקעית הים. כחלק מהלמידה הכנו תחפושות (בשיתוף פעולה עם ההורים) של בע"ח שלמדו עליהם, תפאורה ועוד.


הנה טעימה מהעשייה בחודש זה







































לפוסט בנושא יומני נשות חינוך תשע"ח  לחצו כאן


האדם המשחק - המצאה ויצירת משחק


אחת ההנאות המקצועיות שלי בשנים האחרונות טמונה ביצירת קורס אמירים בבית הספר. כשנשאלתי אם אוכל ללמד תלמידים מצטיינים במסגרת בית הספר, השבתי בחיוב ומבלי להתבלבל בחרתי באחד מתחביבי הבסיסיים. יצירת משחקים.

מי שניחן ביצירתיות ובכושר המצאה דובר בשפה שונה ומהירה. ההשראה מגיעה ברגעים הכי מיוחדים ומתחילה לעיתים ממילה, מצבע, מיצירה, מטיול, מספר ומשאר גירויים. אין מוזה אחת, יש מוזה מתחלפת. העונות משפיעות ולעיתים גם ריחות משפיעים.

לוחות כיתה ב



רגע לפני שמורידים הכל ופותחים בנושא הקיץ,
הנה תזכורת לקירות שהיו במהלך השנה.